Türkçe Age of Mythology: Extended Edition | Özet Ulus ve Tanrı Rehberi.

Türkçe Age of Mythology: Extended Edition | Özet Ulus ve Tanrı Rehberi.
10/10 - (1 vote)

Aom yani age of serisinin mitolojik temalı klasik strateji oyununu 5 farklı kültürün (Yunan, Mısır, İskandinav, Atlantis, Çin) mitolojilerine sahip ve her kültür için 3 tanrı seçeneği var.

Hangi kültürde nasıl yıldırım kazanılır. İşçi farkları ne, harita açma birim farkları ne? Genel taktik ve odak ne gibi özelliklere değineceğim kültürler için.

Tanrılar için ise birkaç cümle ile güçlü yanlarını söyleyeceğim genel bir rehber yazı olacak. İlk kültürümüze geçelim o zaman:

Greek/Yunan Mitolojisi:

  • Yunanlar yıldırım kazanmak için tapınakta işçi çalıştırmalı yani tapındırmalıdır
  • Harita açmak için başta gözcü atlı birimleri olur onlarla haritayı açabilirsiniz
  • Klasik Age of empire uluslarına en çok benzeyen kültürdür

Greek/Yunan Tantıları:

Zeus:

  • Piyade ve Kahramanları güçlü
  • Yıldırım hızlı kazanır
  • Hoplitler daha hızlıdır
  • Piyadeler binalara daha fazla hasar verir

Hades:

  • Okçu ve Binaları güçlü
  • İnsan askerler hayalet olarak geri gelip savaşabilir
  • Binaların canı daha fazla
  • Okçu ve binaların verdiği hasar daha fazla

Posedion:

  • Süvarileri güçlü
  • Binalar yıkılırken asker çıkartır
  • Denizde hızlı keşif yapmak için Hippocampus çıkartabilir
  • Market ticareti ucuz
  • Ahır ve süvari birimleri daha ucuz

Egypt/Mısır Mitolojisi:

  • Pharaohs birimi ile başlarsınız ve bu birimi kullanmak önemli.
  • Bu birim ile binaların üretimini hızlandırabilir, İnşaatları hızlandırabilirsiniz. Mitolojik birimlere karşı çok güçlü saldırır
  • Yanlızca bir Pharaohs’a sahip olabiliyorsunuz aynı anda o yüzden ne amaçla kullanacağınız size kalmış
  • Yıldırımı putlarla elde ediyorsunuz. 5 farklı put dikilebiliyor ancak sırayla dikmeniz gerekiyor. Putlar otomatik size yıldırım kazandırıyor
  • Genel olarak binalar ve birimler diğer kaynaklardan çok altın istiyor. Ekonomisi altın üstüne kurulu denebilir

Egypt/Mısır Tanrıları:

Ra:

  • Savaş arabaları ve develeri güçlü
  • Pharaohs daha etkili
  • Savaş arabaları ve develer daha hızlı ve daha güçlü

İsis:

  • Ekonomi ve teknolojisi güçlü
  • Putlar düşman tanrı güçlerinin çevresinde kullanılmasına izin vermez
  • Şehir merkezi +3 popülasyon verir
  • Geliştirmeler daha ucuz
  • Haritayı açmak için kullandığınız obeliks’ler daha ucuz

Set:

  • Okçuları güçlü
  • Rahip hayvanları sizin tarafınıza çekebilir
  • Kaleler daha ucuz
  • Pharaohs hayvan üretebilir asker olarak

Norse/İskandinav Mitolojisi:

  • İskandinavlar yıldırım için savaşmalıdır. Valhalla ruhuna uygun değil mi?
  • İşçiler 2 türlüdür cüce ve insan. Cüce madencilikte iyidir ve 70 altın’a çıkar ancak diğer işlerde yavaştır. İnsan standarttır
  • İskandinav piyade birimlerinin tamamı inşaat ve tamir yapabilir. işçiler sadece kaynak toplar ve tarla inşaat edebilir
  • İşçiler kaynaklarını ox cards denilen ve ana bölgeden çıkarılabilen hareketli birime bırakırlar. Bu birimleri istediğiniz gibi hareket ettirebilirsiniz

Norse/İskandinav Tanrıları:

Thor:

  • Cüce ve demircileri daha etkili
  • Her çağda daha ucuz geliştirmeleri olan özel bir demirci inşaat edebilir.
  • 2 cüce ile başlar. Cüceler daha ucuzdur. Cüceler normalden daha hızlı odun ve yiyecek toplar

Odin:

  • Kale askerlerinin canı daha fazla
  • İşçiler avlanmaktan daha hızlı yiyecek toplar
  • Karga birimi çıkararak hızlıca haritayı açabilir

Loki:

  • Hersirs isimli kahraman birimi savaşırken rasgele bir mitolojik birim çıkarabilir bedavaya ve anında (En sevdiğim özelliktir şahsen. savaş sırasında bir bakmışsınız bedava 3-4 mitolojik ünit çıkmış)
  • Mitolojik birimler daha az yıldırım ister
  • Kaynak bırakmakta kullandığınız ”ox cards” birimi daha ucuz daha hızlı ama daha az cana sahip
  • ”longhause” binasından çıkan birimler daha hızlı eğitilir

Atlentian/Atlantis Mitolojisi:

  • Yıldırımı ana bölgelerden kazanırlar
  • İşçileri 3 kat pahalıdır ancak 3 kat hızlı çalışır. Topladıkları da direk kaynak olarak işler bir yere bırakması gerekmez
  • Atlantis insan askerleri her an kahramana dönüştürülebilir. Kahraman olan askerler her şeyde daha iyidir ancak mitolojik birimlere karşı çok daha iyidir
  • Harita açma birimi hareket ederken çok az alan görür ancak durduğunda gitgide görüş alanı daire şeklinde genişler

Atlentian/Atlantis Tanrıları:

Kronos:

  • Kuşatma ve mitolojik birimleri güçlü. Dha hızlı hareket ederler ve daha ucuzlar
  • Binalar bir yerden başka yere gönderilebilir

Oranos:

  • İnsan askerleri hızlı eğitilir
  • Birimlerini bir yerden başka yere anında taşıyabilen tünel mantığında ”sky passages” binaları inşaat edebilir

Gaia:

  • Ekonomisi güçlü. Ekonomik geliştirmeler ucuz
  • Balıkçı gemileri ve ticaret karavanları daha ucuz ve daha fazla cana sahip
  • Binaların çevresinde bereketli alan oluşturur. Düşman bu alanlara inşaat yapamaz

Chinese/Çin Mitolojisi:

  • Yıldırımı ”Garden” binasından kazanırlar. İstenirse bu binadan diğer kaynaklarda kazanılabilir
  • Çin 8 tane kahraman çıkarabilir ve bu birimler hem uzakçı hem yakıncıdır. Savaşmakta fiyatına göre çok iyilerdir. Mitolojik birimlere karşı da çok güçlüdür
  • Keşiş birimi çıkarabilirler. Keşiş yaralı askerleri iyileştirebilir. Ayrıca WOLOLO diyerek rakip birimleri sizin biriminize dönüştürebilir

Chinese/Çin Tantıları:

Shennong:

  • İnşaat ve kahraman odaklı.
  • Kutsama kullanarak binaları hızlandırabilir
  • Binalar daha az odun ister
  • Birim geliştirmeleri daha ucuz
  • 8 kahramanda ”archaic” çağında üretilebilir

Nü Wa:

  • Ekonomi ve insan birim odaklı.
  • ”Garden” binaları +1 nüfus verir ve yıldırımı daha hızlı üretir
  • İnsan birimleri daha ucuz
  • Market 2. çağdan dikilebilir

Fu Xi:

  • Keşiş ve kuşatma birimi odaklı.
  • Keşişler mitolojik birimleri de sizin tarafınıza çevirebilir ve daha hızlı iyileştirirler
  • Kuşatma birimleri daha fazla vurur
  • Sur geliştirmeleri daha ucuz

Yazımızın sonuna geldik. Umarım faydalı olmuştur. Yorumlarınızı veya eksik gördüğünüz yerleri aşağıda yazabilirsiniz. Hepinize iyi eğlenceler diliyorum daha birçok yazıyla birlikte olacağız.

Hüseyin sarı

Sarımtırak

Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments